Hoe maak jij jouw event persoonlijk?

Hoe maak jij jouw event persoonlijk?

It's all about the details!

Als jij een evenement gaat organiseren wil je dat de gasten het naar hun zin hebben, niets te kort komen en iedereen met een goed gevoel naar huis gaat. Toch? ;)

Maar hoe leuk is het als tijdens jouw evenement de ‘Ohhh’s’ en de ‘Ahhh’s’ je om de oren vliegen?!

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw evenement blijven herinneren?
Je kan uiteraard tante Sjaan een beetje dronken voeren zodat ze van haar stoel valt of het podium beklimt en een serenade geeft..
Je kan ook groots uitpakken en er olifanten en zebra’s aan te pas laten komen..  
Maar je kunt ook losgaan met een aantal verassende, originele, creatieve en persoonlijke details!
Over dat laatste meer in deze blog.

Ieder evenement is weer anders en met originaliteit scoor je punten. Hier geven we je een aantal leuke ideeën om mee aan de slag te gaan. Voor zowel een bruiloft als een verjaardag, jubileum of bedrijfsfeest zijn deze tips goed te gebruiken.

1. Waar het allemaal mee begint.. De uitnodiging. Je wilt jouw gasten gelijk enthousiast maken voor het evenement. Verstuur dus geen standaard uitnodiging, maar geef er een originele draai aan. Beetje gek mag uiteraard wel.

 

              



2. Tijdens elk feestje is er wel een hapje of iets te eten. Hoe leuk is het als jouw gasten een persoonlijk bedrukte servet bij hun hapje krijgen in plaats van een standaard witte of zwarte. Een servet met een foto, logo, datum of leuke wens.

 




3. Maar ook met de hapjes zelf kun je behoorlijk losgaan. Maak jouw cup-cakejes, petit fourtjes, koekjes of snoepjes persoonlijk door ze te bedrukken. Super leuk om je gasten een kleine zoetigheid te trakteren met jullie foto of een logo.

 

      

 

4. De kans is zeer groot dat er toiletten aanwezig zijn op de locatie van jouw evenement. ;) Ook WC-papier zal er dus zijn. Je ziet het niet vaak en daarom is het misschien ook wel zo leuk; persoonlijk WC-papier!

 

       



5. Foto’s zijn altijd een leuk aandenken, maar ondertussen is iedereen wel bekend met de normale Photobooth. Je kan ook anders uitpakken en een fotoapparaat neerzetten die foto’s maakt van de gasten voor een gave achtergrond.

 

        



6. Geen standaard Amstel of Heineken onderzetters, maar leuke, grappige persoonlijke onderzetters waar je je drankje op kunt zetten!

 

      



7. Home made.. meer woorden zijn er niet nodig. Koekjes, taart, hapjes, noem maar op! De meeste mensen kunnen zelfgemaakte gerechtjes erg waarderen! Het laat zien dat de gastvrouw of -heer veel energie en liefde in het evenement heeft gestopt. Gasten zullen onder de indruk zijn van jouw creatie, ook al ben je geen topkok of meesterbakker.

 





8. Zonder (leuke) gasten geen feest. Ze zijn helemaal naar jouw locatie gekomen, gezellig met elkaar geklets, genoten van alle hapjes en drankjes, gedanst tot hun voeten zeer deden; ze verdienen een bedankje. ;) Daarnaast wil je natuurlijk dat jouw gasten het evenement nog eventjes onthouden.  Deze twee punten kun je tegelijk aanpakken door de gasten een persoonlijk bedankje mee naar huis te geven. Als zij dan de volgende ochtend wakker worden (met een kater) en jouw bedankje op hun nachtkastje zien liggen, verschijnt er gegarandeerd een lach op hun gezicht.

 

     

 

Succes met jouw volgende event!

Tot de volgende blog!


 

Bent u op zoek naar dé organisator voor uw unieke evenement? Ja Nee